پیام فارس

آخرين مطالب

اهدا بسته معیشتی 1 میلیون تومانی مهر ماه به مددجویان | دریافت رایگان بسته معیشتی برای مددجویان امروز اجتماعي

  بزرگنمايي:

پیام فارس - خبرجو :
رفیعی گفت: در راستای کمک به مایحتاج تحصیلی دانش‌آموزان نیازمند در سال تحصیلی جدید با همکاری و مشارکت مرکز نیکوکاری تخصصی فرهنگی بانوان فاطمه الزهرا تعداد 900 بسته تحصیلی شامل کیف و لوازم التحریر تهیه و به دانش آموز نیازمند در حوزه فعالیت کمیته امداد شهرستان طبس اهدا شد.
رئیس کمیته امداد طبس ضمن قدردانی از همه خیرین و همکاری مرکز نیکوکاری فاطمه الزهرا تصریح کرد: ارزش هر بسته تحصیلی اهدایی توسط خیرین، حدود یک میلیون تومان است که در مجموع برای تهیه این 900 بسته مبلغی بالغ بر 900 میلیون تومان هزینه شده است.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی کمیته امداد، رفیعی در پایان گفت: مراسم شور عاطفه های امسال همزمان با سراسر کشور 10 مهر در مدارس شهرستان برگزار و به‌صورت نمادین زنگ عاطفه‌ها در آموزشگاه دخترانه فریبا با حضور مسئولان نواخته شد.
رئیس کمیته امداد شهرستان رزن از خودکفایی 113 مددجوی تحت پوشش این نهاد طی سال گذشته در این شهرستان خبر داد.
رضا صادقی‌مصور در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: این تعداد از مددجویان تحت پوشش کمیته امداد در سال گذشته با پرداخت تسهیلات اشتغالزایی خودکفا و از چرخه حمایتی این نهاد مقدس خارج شده‌اند.
وی میزان تسهیلات اشتغالزایی پرداخت شده به این مددجویان کمیته امداد شهرستان را طی سال گذشته افزون‌بر 70 میلیارد تومان برشمرد و تصریح کرد: در سال‌جاری نیز خودکفایی 80 مددجو در دست اقدام بوده که با پرداخت تسهیلات اشتغالزایی در شش ماه گذشته برای آنان فرصت شغلی ایجاد شده و خود کفا شده اند و برای برگزاری جشن خودکفایی اسامی آنان را به استان اعلام کرده‌ایم و این افراد نیز در سال‌جاری از چرخه حمایتی این نهاد خارج خواهند شد.
صادقی‌مصور تعداد مددجویان تحت پوشش کمیته امداد شهرستان رزن را 4505 نفر شامل 1800 خانوار برشمرد و افزود: کمیته امداد یک نهاد امداد رسان موقت برای رفع نیاز مددجویان و نیازمندان است که پس از اعطای وام مشاغل خانگی و تسهیلات خودکفایی به مددجویان و حصول اطمینان از خودکفایی و کسب درآمد و استقلال اقتصادی آن‌ها را از چرخه حمایت خارج می‌کند.
وی در ادامه با اشاره به آغاز سالتحصیلی جدید، گفت: کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان رزن دارای 805 دانش‌آموز بوده که برای آغاز سالتحصیلی جدید، کمیته امداد شهرستان کیف مدرسه و لوازم تحریر و نوشت افزار این تعداد دانش‌آموز را با اعتباری افزون‌بر یک میلیارد تومان تهیه و به دانش‌آموزان تحت حمایت اهدا کرد.
صادقی‌مصور میزان اعتبار هزینه شده برای کیف و لوازم‌التحریر هر دانش‌آموز تحت حمایت کمیته امداد این شهرستان را یک‌میلیون و 200 هزار تومان برشمرد و افزود: در این رابطه برای کیف هر دانش آموز اعتباری افزون‌بر 850 هزار تومان و برای لوازم‌التحریر هر دانش‌آموز اعتباری افزون‌بر 350 هزار تومان توسط کمیته امداد هزینه شد.
وی میزان تسهیلات اشتغالزایی پرداخت شده به این مددجویان کمیته امداد شهرستان را طی سال گذشته افزون‌بر 70 میلیارد تومان برشمرد و تصریح کرد: در سال‌جاری نیز خودکفایی 80 مددجو در دست اقدام بوده که با پرداخت تسهیلات اشتغالزایی در شش ماه گذشته برای آنان فرصت شغلی ایجاد شده و خود کفا شده اند و برای برگزاری جشن خودکفایی اسامی آنان را به استان اعلام کرده‌ایم و این افراد نیز در سال‌جاری از چرخه حمایتی این نهاد خارج خواهند شد.
صادقی‌مصور تعداد مددجویان تحت پوشش کمیته امداد شهرستان رزن را 4505 نفر شامل 1800 خانوار برشمرد و افزود: کمیته امداد یک نهاد امداد رسان موقت برای رفع نیاز مددجویان و نیازمندان است که پس از اعطای وام مشاغل خانگی و تسهیلات خودکفایی به مددجویان و حصول اطمینان از خودکفایی و کسب درآمد و استقلال اقتصادی آن‌ها را از چرخه حمایت خارج می‌کند.
وی در ادامه با اشاره به آغاز سالتحصیلی جدید، گفت: کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان رزن دارای 805 دانش‌آموز بوده که برای آغاز سالتحصیلی جدید، کمیته امداد شهرستان کیف مدرسه و لوازم تحریر و نوشت افزار این تعداد دانش‌آموز را با اعتباری افزون‌بر یک میلیارد تومان تهیه و به دانش‌آموزان تحت حمایت اهدا کرد.
صادقی‌مصور میزان اعتبار هزینه شده برای کیف و لوازم‌التحریر هر دانش‌آموز تحت حمایت کمیته امداد این شهرستان را یک‌میلیون و 200 هزار تومان برشمرد و افزود: در این رابطه برای کیف هر دانش آموز اعتباری افزون‌بر 850 هزار تومان و برای لوازم‌التحریر هر دانش‌آموز اعتباری افزون‌بر 350 هزار تومان توسط کمیته امداد هزینه شد.
رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان ورزنه گفت: این طرح با هدف رفع مشکلات اشتغال ناشی از کم آبی و خشکسالی چندین ساله مددجویان تحت حمایت، در این منطقه درحال اجرا است.
محمد حیدری با اشاره به برنامه ریزی صورت گرفته برای اجرای طرح نیروگاه خورشیدی، افزود: از ابتدای سال تاکنون 320 نفر از متقاضیان واجد شرایط تحت حمایت شناسایی شده که از این تعداد، برای راه اندازی 155 طرح پنل خورشیدی، تسهیلات قرض الحسنه با بیش از 21 میلیارد و 700 میلیون تومان هزینه تخصیص یافته است.
وی با بیان اینکه برای راه اندازی هر طرح نیروگاه خورشیدی بیش از 140 میلیون تومان تسهیلات قرض الحسنه به مددجویان پرداخت می‌شود، گفت: راه اندازی این طرح با همکاری اداره برق، مراکز نیکوکاری، بسیج محلات و بانک‌های عامل، با هدف کمک به ایجاد اشتغال پایدار برای مددجویان تحت حمایت انجام می‌شود.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان شمالی گفت: 2257 میلیارد ریال مستمری و هزینه درمان در نیمه نخست امسال به مددجویان سالمند زیر پوشش این نهاد حمایتی پرداخت شد.
مجید الهی‌راد اظهار کرد: 2230 میلیارد ریال از این اعتبار در قالب مستمری به مددجویان سالمند و 27 میلیارد ریال نیز برای درمان مددجویان زیر پوشش پرداخت شد.
به گفته وی، هر خانواده دو نفره سالمند زیر پوشش این نهاد حمایتی ماهانه 14 میلیون و 200 هزار ریال مستمری دریافت می‌کند.
الهی‌راد بیان کرد: 31 هزار و 86 سالمند شهری و روستایی این استان زیر پوشش این نهاد حمایتی هستند و از حقوق مستمری، دریافت خدمات بهداشت و درمانی و سایر خدمات بهره‌مند هستند.
وی ادامه داد: سالمندان در رده سنی 60 سال به بالا قرار دارند که از مجموع سالمندان زیر پوشش این نهاد حمایتی 9112 نفر در مناطق شهری و 21 هزار و 976 نفر در مناطق روستایی سکونت دارند.
الهی‌راد اظهار کرد: از مجموع سالمندان زیر پوشش حمایت 15 هزار و 403 نفر زن و 15 هزار و 683 نفر مرد هستند که 20 هزار و 190 نفر در سنین 60 تا 74 سال، 10 هزار و 261 نفر در سن 75 تا 90 سال و 635 نفر هم بالای 90 سال هستند.
وی گفت: خدمات بستری، خدمات پاراکلینیکی، دارو و تجهیزات، فرانشیز و مابه‌التفاوت خدمات بیمه‌ای از جمله حمایت‌های کمیته امداد از سالمندان است.
مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی بیان کرد: تامین مایحتاج زندگی سالمندان، خدمات کمک موردی، لوازم منزل، پرداخت کمک هزینه اجاره مسکن به مستاجرها هر خانوار مستاجر ماهیانه شش میلیون ریال از دیگر خدمات این نهاد حمایتی برای سالمندان زیر پوشش است.
وی اظهار کرد: 80 تا 100 درصد هزینه‌های درمانی بیماران سالمند زمین‌گیر توسط این نهاد حمایتی پرداخت می‌شود.
الهی‌راد ادامه داد: از 31 هزار و 86 نفر سالمند 600 نفر بیمار زمین‌گیر نیازمند پوشینه هستند که در نیمه اول امسال پنج میلیارد و 600 میلیون ریال هزینه نگهداری بیماران سالمند زمین‌گیر بالای 60 سال نیازمند پوشینه پرداخت شده است.
وی گفت: پرداخت کمک‌هزینه خرید تجهیزات یا خود کالا به سالمندان از جمله تجهیزات پزشکی شامل تخت، تشک مواج، دستگاه اکسیژن‌ساز، پرداخت کمک‌هزینه خرید سمعک، عینک، دندان مصنوعی نیز از دیگر خدمات این نهاد حمایتی است.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان شمالی تامین حداقل نیازهای اساسی سالمندان نیازمند را از سیاست‌های این نهاد دانست و افزود: فراهم کردن امکان تداوم حضور سالمند در جامعه و تاکید بر حفظ موقعیت و جایگاه سالمند در خانواده‌محور برنامه‌های کمیته امداد در حوزه سالمندان است.
رئیس کمیته امداد امام خمینی شهرستان اردستان از رشد 34 درصدی کمک‌های مردمی به این‌ نهاد خبر داد.
محمدجواد شفیعی اردستانی اظهار کرد: امسال در جشن عاطفه‌ها تاکنون 1000 بسته لوازم‌التحریر با میانگین هر بسته 400 هزار تومان توزیع شده و امیدواریم تا پایان طرح بتوانیم نیازهای دانش‌آموزان را برطرف کنیم.
وی با بیان اینکه بیش از 800 دانش‌آموز و دانشجوی نیازمند تحت حمایت این نهاد هستند، افزود: امسال جشن عاطفه در بیش از 80 مدرسه شهرستان اردستان برگزار می‌شود و کمک‌های جمع آوری شده در مدارس توسط مدیران به سرعت در اختیار خانواده‌های همان مدارس یا مدارس هم‌جوار دارای دانش‌آموز نیازمند قرار می‌گیرد.
رئیس کمیته امداد امام خمینی شهرستان اردستان با اشاره به اینکه در شش‌ماهه اول سال جاری مردم خیر و نیک‌اندیش این شهرستان 71 میلیارد ریال به این نهاد کمک کردند، گفت: مجموع کمک‌های مشترکان صدقات در شش ماهه امسال 607‌ میلیون‌ تومان بوده است که نسبت به سال قبل 17 درصد رشد داشته است.
شفیعی با اشاره به اینکه هم اکنون 2000 نفر از حامیان این شهرستان از 372 نفر از فرزندان ایتام و محسنین حمایت می‌کنند، خاطرنشان کرد: حامیان در شش‌ماهه امسال 2 میلیارد تومان به ایتام و محسنین کمک کردند که نسبت به سال گذشته از رشد 58 درصدی برخوردار بوده است.
وی بیان کرد: در سال جاری تاکنون 1100 بسته لوازم‌التحریر توسط امداد و مراکز نیکوکاری به دانش آموزان تحت حمایت اهدا شده است که نسبت به سال گذشته 40 درصد افزایش داشته است.
رئیس کمیته امداد امام خمینی شهرستان اردستان با اشاره به اینکه در شش ماهه سال جاری با کمک خیران و نیکوکاران 28 سرویس جهیزیه و 70 دستگاه لوازم ضروری زندگی بین نوعروسان و مددجویان توزیع شده است تصریح کرد: در جشن عاطفه‌ها تاکنون 1100 بسته لوازم‌التحریر بین دانش آموزان توزیع شده است.

لینک کوتاه:
https://www.payamefars.ir/Fa/News/863091/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

موضع روسیه درقبال افزایش تنش ایران و اسرائیل چیست؟

می‌زنیم

خوراکی‌های محافظ روده

بهترین حالت های خواب کدامند و باید از چه بالشت و تشکی استفاده شود؟

تمریناتی که برای جلوگیری از خشکی ستون فقرات باید بعد از بیدار شدن انجام دهیم

استرس باعث مهار و غلبه بر عضلات می شود

نخست‌وزیر جدید فرانسه افزایش مالیات ثرتمندان را کلید زد

جولان قیمت مسکوکات؛ نیم سکه به کانال 27 میلیون تومان رسید

هشدار ایلان ماسک در مورد اقتصاد آمریکا

سیاست‌های اقتصادی جدید ترکیه جواب داد

مروری به اخبار مهم هفته از نامه جعلی بانک مرکزی تا درخواست 100 همت برای حساب شخصی

تحلیلی از آخرین وضعیت بازار سهام

دستور دلاری پزشکیان به فرزین

وزیر اقتصاد: سقف معافیت مالیاتی حقوق 24 میلیون تومان می‌شود

فوری/ دستور جدید قالیباف برای اجرای همسان سازی حقوق بازنشستگان امروز 15 مهر | افزایش 5 میلیون تومانی حقوق بازنشستگان از این تاریخ + فیلم

اهدا بسته معیشتی 1 میلیون تومانی مهر ماه به مددجویان | دریافت رایگان بسته معیشتی برای مددجویان امروز

خبر فوری از سلامتی سردار قاآنی؛ امروز یکشنبه 15 مهر ماه 1403

ستیزه‌جویی با طبیعت ریشه در عدم آموزش‌های حرفه‌ای در دوران کودکی دارد

نمایشگاه دستاوردهای روستایی و عشایری شهرستان ری برگزار شد

خبر شامگاهی قالیباف از همسان سازی حقوق بازنشستگان امروز 15 مهر 1403

مس کرمان فاتح دیدار افتتاحیه لیگ برتر هندبال مردان

با حضور مشاور وزیر اقتصاد و رئیس هیئت مدیره بانک سپه؛ مراسم اجرای پویش مهر بانک سپه در استان تهران برگزار شد

5 سریال کره‌ای که انیمه‌های خیلی خوبی می‌شوند

نتیجه و ویدئو خلاصه بازی چلسی و ناتینگهام فارست (15 مهر 1403) | تساوی بدموقع آبی‌های لندن

فیلم| خلاصه بازی تراکتور و فولاد خوزستان امروز یکشنبه 15 مهر 1403

صدرنشینی قیمتی پژو پارس در هفته دوم مهر

پیش بینی قیمت دلار فردا دوشنبه 16 مهر 1403

رییس دار الافتاء اهل سنت عراق: خون حسن نصرالله امت اسلامی را بیدار کرده است

پیش بینی بورس فردا دوشنبه 16 مهر 1403

پیش‌ بینی قیمت طلا و سکه 16 مهر 1403 / بازار طلا کاهش روز شنبه را تلافی کرد

از روش‌های جدید برای انجام سرشماری استفاده شود

35 طرح در خور و بیابانک اصفهان کلنگ‌زنی و بهره‌برداری شد

پرواز‌ها از ساعت 21 امشب لغو می‌شود (15 مهر 1403)

نتیجه و ویدئو خلاصه بازی منچستریونایتد و استون ویلا (15 مهر 1403) | تساوی بی‌ارزش تنهاخ

چمران، رییس شورای شهر: در حال بررسی هستیم که خانه شهید رییسی را بخریم و به موزه تبدیل کنیم/ زیبنده است که روز تهران در سالروز ورود حضرت امام (12 بهمن) باشد

فیلم| خلاصه بازی بارسلونا و آلاوز (هتریک روبرت لواندوفسکی) امروز یکشنبه 15 مهر 1403

ویدئو گل تماشایی سردار آزمون در بازی شباب الاهلی مقابل بنی یاس (15 مهر 1403)

خبرفوری از لغو پروازها برای مسافران هواپیمایی/ پروازها از ساعت 21 امشب لغو می‌شود/ آخرین وضعیت فرودگاه های کشور (15 مهر 1403)

سفر شجاعانه عراقچی به منطقه، پیام قدرتمند برای دشمنان و دوستان جمهوری اسلامی

خبر استاندار تهران درباره مسکن‌های مهر شهرستان دماوند

«خجالت نکش 2» از 17 مهر در سینما آنلاین فیلم‌نت

درخشش سردار آزمون و سعید عزت‌الهی در پیروزی شباب الاهلی برابر بنی یاس + ویدئو گل سردار و سعید (15 مهر 1403)

بی‌خبری صاحب سیم‌ کارت، دردسرساز شد

فوری/واریزی جدید 1 میلیون تومانی دولت برای این خانوارها؛ امشب | پرداخت یارانه تشویقی مهر به این دهک ها

بیانیه موسوی لاری درباره یک شیطنت رسانه ای

لغو تعدادی از پروازها از ساعت 21 امشب (یکشنبه، 15 مهرماه) تا 6 صبح فردا (16 مهر ماه)

آغاز ثبت‌نام داوطلبان عضویت در هیئت مدیره انجمن حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان در فارس

خط‌کشی بیش از 30 هزار متر مربع از سطوح پروازی فرودگاه شیراز در 10 روز

2 واریزی جدید بحساب سرپرستان خانوار؛ امشب ؟ | رقم یارانه نقدی مهر افزایش یافت

قیمت بیت‌کوین و اتریوم امروز یکشنبه 15 مهر 1403/ کاهش قیمت